Videohyllan

Alla inlägg den 10 september 2017

Av D - 10 september 2017 10:58

Originaltitel: Hellraiser: Hellworld
Regissör:
Rick Bota
Utgivningsår:
2005
Längd:
90 min

 

Ett kompisgäng som består av Chelsea, Allison, Derrick och Mike är ett gäng datafanatiker som får ett erbjudande dom absolut inte kan motstå. Dom är nämligen fans av Hellraiser-dataspelet som finns på webbplatsen Hellworld.net. När dom en dag får varsin inbjudan till en stor herrgård för att delta i en exklusiv fest som baseras på spelet, kan dom inte motstå frestelsen. Väl där hälsar Pinhead och hans cenobitkamrater dom minst sagt välkomna.


Helt okej film. Nu känner jag dock av att jag kollar filmerna i helt fel ordning, men jag hängde med i filmen ändå. Dock fokuseras inte filmen så mycket på Pinhead, utan mer på ungdomarna som festar. Handlingen hoppar emellanåt och man förstår inte riktigt vad som händer, men ändå flyter filmen på bra. Det finns en del bra slasher-scener som ger äckelkänsla till fullo och slutet ger en väldigt bra twist som är skitbra. I det hela är filmen helt okej - men Pinhead kan väl inte göra en film annat än bra!



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards