Videohyllan

Direktlänk till inlägg 30 december 2016

# 682 - Dumbo

Av D - 30 december 2016 21:15

Originaltitel: Dumbo
Regissör: Ben Sharpsteen
Utgivningsår: 1941
Längd: 64 min

 

Dumbo är en väldigt liten elefant som föds med överdimensionerade (otroligt stora) öron och en högsta brist på förtroende. För dessa blir han mobbad och utskrattad på cirkusen där han hör hemma. Men tack vare sin ännu mer minimala kompis musen Timothy lär Dumbo sig att övervinna alla hinder. Timothy gör sitt allra bästa för att hjälpa honom men dom stora öronen ställer hela tiden till nya problem. Men så plötsligt en dag upptäcker dom att Dumbo har en oväntad talang. Han kan nämligen flyga!


Detta är Disneyklassiker nummer 4! Filmen bjuder på en underbar berättelse om vänskap, mod och konsten att våga tro på sig själv. Nästan genom hela filmen får vi följa Dumbos sorg, mobbningen och alla som skrattar ut honom. Dom har lagt en aning för mycket fokus på det där. Det är ungefär vid dom 10 sista minuterna som det vänder och allt blir frid och fröjd. Så filmen är egentligen ganska sorglig. Men som vanligt kan jag inte klaga. Disneyfilmer ligger mig allra närmast om hjärtat och kommer alltid att göra! Längtar efter dom nya klassikerna i framtiden och jag slår vad om att dom är minst lika bra som dessa äldre!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 14 juli 2021 11:03

Originaltitel: Fear street part one: 1994Regissör: Leigh JaniakUtgivningsår: 2021Längd: 107 min   Vi får följa unga Deena, nydumpad och bitter. Hon bor i staden Shadyside som är känd som USA:s mördarhuvudstad eftersom det tycks ske gruvliga mord ...

Av D - 8 juli 2021 19:58

Originaltitel: Jeepers creepers 2Regissör: Victor Salva Utgivningsår: 2003 Längd: 100 min   Taggart och hans son Billy håller på att sätta ut fågelskrämmor, när dom plötsligt märker att dom inte är ensamma. En av fågelskrämmorna rätar plötsligt p...

Av D - 8 juli 2021 19:27

Originaltitel: Mary Poppins returnsRegissör: Rob Marshall Utgivningsår: 2018 Längd: 130 min   Mary Poppins är den praktiskt taget helt perfekta barnsköterskan med unika magiska färdigheter. Hon kan förvandla den tråkigaste uppgift till ett oförg...

Av D - 2 oktober 2019 12:05

Originaltitel: A simple favorRegissör: Paul FeigUtgivningsår: 2018Längd: 117 min   Stephanie - en mammabloggare - försöker avslöja sanningen bakom hennes vän Emilys plötsliga försvinnande från deras lilla stad. Stephanie får hjälp av Emilys man S...

Av D - 2 oktober 2019 11:58

Originaltitel: The Belko experimentRegissör: Greg McLeanUtgivningsår: 2016Längd: 89 min     Åttio amerikaner blir inlåsta i Belko Industries huvudkontor i Bogotá, Colombia. Skräcken sprider sig när en okänd röst utfärdar ett kommando via högtal...

Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards