Videohyllan

Direktlänk till inlägg 9 maj 2016

# 550 - American horror story: Hotel

Av D - 9 maj 2016 09:13

Startade: 2015
Genre: Skräck
Säsonger: 5:e säsongen i serien

 

Den femte och sista säsongen av American horror story fokuserar på Downtown Los Angeles Hotel Cortez som nyligen köpts av Will Drake, en känd modedesigner från New York. Men förutom ett fint, 90 år gammalt hotell, får han demoner och spöken på köpet. Människor som har dött på hotellet är nämligen fångar där för evigt. Hotellet byggdes av James Patrick Mars som innan han dog, fick ett snäpp i huvudet och började mörda sina hotellgäster och gömma dom i hotellets hemliga rännor och hallar. Hotellets personal vet om att hotellet är hemsökt och receptionisterna Iris och Liz Taylor gör allt för att hotellets gäster ska få en trivsam vistelse. 


Vad ska jag säga? Jag har alltid älskat alla American horror story-säsongerna, men denna va en stor besvikelse för mig. Jag fatta ingenting dom 10 första delarna. Det va mycket blandning av allt och ingenting. Och Lady Gaga har ju en roll som grevinnan och det fick mig att spy. Hon ska INTE försöka sig på skådespeleri. Det jag älskade med säsongen va ju "Liz Taylor". Vilken härlig personlighet och så himla söt. Honom (henne) skulle jag lätt kunna ha som keldjur :) Det va dock väldigt synd att slutspurten skulle bli så dålig. Dom borde haft "Freak show" som sista säsong, för då skulle dom avsluta med fyrverkerier och applåder. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 14 juli 2021 11:03

Originaltitel: Fear street part one: 1994Regissör: Leigh JaniakUtgivningsår: 2021Längd: 107 min   Vi får följa unga Deena, nydumpad och bitter. Hon bor i staden Shadyside som är känd som USA:s mördarhuvudstad eftersom det tycks ske gruvliga mord ...

Av D - 8 juli 2021 19:58

Originaltitel: Jeepers creepers 2Regissör: Victor Salva Utgivningsår: 2003 Längd: 100 min   Taggart och hans son Billy håller på att sätta ut fågelskrämmor, när dom plötsligt märker att dom inte är ensamma. En av fågelskrämmorna rätar plötsligt p...

Av D - 8 juli 2021 19:27

Originaltitel: Mary Poppins returnsRegissör: Rob Marshall Utgivningsår: 2018 Längd: 130 min   Mary Poppins är den praktiskt taget helt perfekta barnsköterskan med unika magiska färdigheter. Hon kan förvandla den tråkigaste uppgift till ett oförg...

Av D - 2 oktober 2019 12:05

Originaltitel: A simple favorRegissör: Paul FeigUtgivningsår: 2018Längd: 117 min   Stephanie - en mammabloggare - försöker avslöja sanningen bakom hennes vän Emilys plötsliga försvinnande från deras lilla stad. Stephanie får hjälp av Emilys man S...

Av D - 2 oktober 2019 11:58

Originaltitel: The Belko experimentRegissör: Greg McLeanUtgivningsår: 2016Längd: 89 min     Åttio amerikaner blir inlåsta i Belko Industries huvudkontor i Bogotá, Colombia. Skräcken sprider sig när en okänd röst utfärdar ett kommando via högtal...

Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards