Videohyllan

Alla inlägg den 29 april 2015

Av D - 29 april 2015 09:50

Originaltitel: We´re the Millers
Regissör: Rawson Marshall Thurber
Utgivningsår: 2013
Längd: 110 min

 

David Burke livnär sig på att sälja marijuana till bland annat kockar och hemmafruar, men aldrig till barn – han har ju trots allt ett samvete. Så vad kan då gå fel? En hel del... Efter att några ungdomar stjäl hans lager blir han skyldig sin leverantör Brad en massa pengar. För att bli kvitt skulden – och för att behålla alla kroppsdelar intakta – måste David nu smuggla in ett stort parti droger åt Brad från Mexiko. Men hur ska han ta sig osedd över gränsen? Han övertalar strippan Rose, den övergivne Kenny och tonårsrymlingen Casey att bli hans helyllefamilj under en kort resa fram och tillbaka över den mexikanska gränsen. I en enorm husbil ger sig "familjen Miller" iväg för att fira nationaldagen med lite knarksmuggling. Vad kan gå fel?


HAHAHAHAHAHAHAHAH!!!!!!!! Vilken jäkla kul film!! Ja, denna har dom verkligen lyckats med! Denna och filmen "House Bunny" är dom enda filmerna som har fått mig att skratta så att tårarna sprutade!!! Jag älskar verkligen ungen Kenny. Bara han gjorde ju hela filmen :) Så väck :) Jag är personligen ingen stort fan av komedier. Och under 2000-talet har det inte kommit många komedier som fallit mig i smaken. Många får "OK" i betyg och jag kan räkna upp dom komedier jag älskat på en hand. Så naturligtvis gick jag in i filmen med en smått skeptisk iställning - Och blev förvånad. Det visade sig nämligen att "We're the Millers" var en av dom bättre komedier jag sett på mycket länge :)



Av D - 29 april 2015 09:32

Originaltitel: Beck - Familjen
Regissör: Mårten Klingberg
Utgivningsår: 2015
Längd: 90 min

 

Gangsterbossen Zlatko blir skjuten i sitt hem mitt framför ögonen på frun, svärfar och dom små barnen. Det är inte första gången någon försöker ha ihjäl honom men det är första gången det lyckas. Varje gång har dock resten av familjen klarat sig utan fler men än dom psykiska. Beck-gruppen kartlägger alla Zlatkos fiender, vilket visar sig vara större delen av Stockholms undre värld. Det blir en kapplöpning mot tiden då även Zlatkos underhuggare söker förövaren.


Nja... Jag gillade inte denna heller riktigt... Vad är det frågan om? Har dom slängt ihop dom senaste Beck-filmerna i brist på annat? Suck. Tycker även denna va väldigt rörig. Det är bättre dom kör rakt på sak och inte blandar in en massa annat. Och gud vad jag stör mig på Charlotta som spelas av Marie Robertsson. Vad har hon mer varit med i?! Känner igen henne men kan inte riktigt placera henne. Oskar är grymmast som vanligt. Älskar fan honom :) Nej, men som sagt, denna film va "okej" men inget mer.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards