Videohyllan

Alla inlägg den 19 september 2014

Av D - 19 september 2014 21:01

Originaltitel: Home on the range
Regissör: Will Finn & John Sanford
Utgivningsår: 2004
Längd: 76 min

 

När den elake boskapstjuven Slim smider ondskefulla planer för att överta farmen så bestämmer sig tre modiga, och rätt omaka kossor, för att försöka fånga boven och rädda bondgården. De något udda hjältarna ger sig ut i vilda västern där dom bl a möter den mystiske bovfångaren Rico. Både Kogänget och Rico är ute efter att försöka fånga Slim och därmed få den belöning som är utsatt. En belöning som skulle räcka för att rädda Paradiset från att säljas på auktion. Kanske kan den karatekunnige hästen Buck hjälpa de tre kossorna?

 

Jag är ett otroligt stort Disney-fan! Och detta är en så söt och rolig film! Jag skrattade så jag nästan storknade vissa gånger :) Riktig "kärring"-humor alltså! Det bästa med hela filmen måste ju vara joddlingssången! Den fastnade i mitt huvud direkt! Minns en fyndig fras, från den svenska översättningen: "Vem tror du att du är? Ponny Depp eller?!". Jag dog en smula. Så klockrent :) Absolut sevärd!

 

 

Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards