Videohyllan

Alla inlägg den 14 juli 2013

Av D - 14 juli 2013 20:44

Originaltitel: Saw
Regissör: James Wan
Utgivningsår: 2004
Längd: 100 min

 

Filmen kretsar kring Adam och Lawrence, två män som vaknar kidnappade och fastkedjade i ett förfallet badrum. Dom båda männen får instruktioner via ett kassettband - den ena av dom får berättat att han måste fly från badrummet, medan den andra blir tillsagd att döda den andra mannen innan en viss tid, annars kommer hans familj att dö. Dessa är dom "regler" i det "spel" dom är med i. Samtidigt försöker kriminalare att utreda och gripa hjärnan bakom detta "spel".


Mycket bra film. Jag älskar alla dessa Saw-filmer, men ettan är den bästa helt klart. Bisarra scener, som lätt kan hända i verkligheten. Och vad fan skulle man göra om man är i dessa situationer egentligen? Bara tanken får mig att rysa ordentligt. Jag gillar konceptet att det faktiskt inte är en viss person som är mördare. För han MÖRDAR ju faktiskt inte sina offer. Vill inte tala om för mycket, för det finns säkert (konstigt nog) folk som inte sett dessa filmer. Och har ni inte sett dom - se dom!



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards