Videohyllan

Alla inlägg den 3 maj 2019

Av D - 3 maj 2019 21:32

Originaltitel: Lord of the flies
Regissör:
Harry Hook
Utgivningsår:
1990
Längd:
90 min

 

Ett flygplan med internatelever störtar vid en öde ö i Stilla havet. Snart vittrar alla demokratiska värderingar och dom mest primitiva, egoistiska egenskaperna tar över. Dom starkaste och minst samvetsömma tar befälet. Nu råder djungelns egen lag. Civilisationen rämnar och diktaturen utropas. En religion utropas i grymhetens tjänst och en ny Gud tillbes - "Flugornas herre" - Satan själv.


Jag har sett denna film ett antal gånger men nu va det väldigt längesen som jag såg den. Efter att ha tittat på den idag så inser jag att den inte alls är lika bra som jag mindes det. Detta kallar dom för "klassiker" men jag skulle absolut inte säga att den håller standarden för det. Filmen är helt okej, med en okej handling, men skådespelarna är väldigt överdrivna och kassa i filmen. Filmen har lite "Robinson Crusoe" och "Stand by me"-känsla över sig, men jag tycker ärligt talat att båda dom filmerna är mycket bättre än denna.



Av D - 3 maj 2019 21:14

Originaltitel: Dirty John: The dirty truth
Regissör:
Sara Mast
Utgivningsår:
2019
Längd:
86 min

 

Debra Newells till synes perfekta liv störtar fullständigt när hon faller för en stilig läkare vid namn John Meehan som sveper in henne i en virvelvind av romantik. Han va stilig, karismatisk, fulländad och verkade verkligen intresserad av henne. Efter fyra misslyckade äktenskap kände Debra att hon äntligen hade hittat den rätte. Men hennes nya snygga karl drar Debra till ett otrevligt spel av psykologisk manipulation. Han visade sin sida med otäckt humör, ett kriminellt förflutet och en lång historia av att locka, manipulera, missbruka och förföra rika kvinnor.

 

Detta är en dokumentär-mini-serie som dom slagit ihop till en dokumentär på Netflix. Händelsen är verklig och i dokumentären får vi följa Debra, hennes barn och en rad andra kvinnor som utsattes för Dirty John. Dom berättar om hur dom inlett ett förhållande med en charmig man som visade sig vara den totala motsatsen. Det sjukaste med hela denna historien är hur han kunde hålla sig undan från rättvisan så pass många gånger i längre stunder. Dom har ett helt sjukt system i USA med regler för varje delstat osv. Det är ju hur smidigt som helst för en människa att begå brott och bara fly till en annan delstat. Dokumentären är väldigt bra och intressant! Jag hade aldrig hört talas om Dirty John innan, men det va helt klart värt det!

 

 

Av D - 3 maj 2019 20:43

Startade: 2016
Genre:
Skräck
Säsonger:
4

 

Mike Painter är en barnpsykolog som återvänder till sin hemstad Iron Hill - en plats han har mörka minnen ifrån. 1988 försvann fem barn varav ett av dom var hans tvillingbror Eddie, och alla förutom brodern hittades mördade. I samband med morden gick även ett mystiskt TV-program med namnet "Candle cove" som va en piratserie där olika dockfigurer står i centrum. Det är dock inte vilken oskyldig TV-serie som helst, utan figurerna verkar ha en stark påverkan på barn och det dröjer inte långt efter att Mike återvänt innan hemska saker börjar hända igen.


Spökhistorier kan i all sin enkelhet vara väldigt effektiva. Creepypasta är ett ord för sanna vandringssägen som går från mun till mun i all oändlighet och därför inte dör ut. Denna serien handlar just om vandringssägen eller creepypastas. Detta är historia nummer ett som har filmatiserats. Jag tycker inte denna säsongen va särskilt bra. Själva historien är inte det minsta trovärdig, så jag tror absolut inte att den har hänt på riktigt. Så enligt mig ligger trovärdigheten på noll och just denna säsong gillade jag inte särskilt mycket.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards