Videohyllan

Alla inlägg den 13 april 2019

Av D - 13 april 2019 11:12

Startade: 2019
Genre:
Kriminal
Säsonger:
1

 

Dom rikaste rika och dom mest utsatta behöver sällan träffas. Utom i Djursholms allmänna gymnasium. Fem tonåringar och en lärare som vill väl - slutar i katastrof. Nio månader senare ställs artonåriga Maja inför rätta. Hon anklagas för en skolskjutning tillsammans med hennes pojkvän Sebastian, som även han skjuts ihjäl mitt i klassrummet tillsammans med dom andra. Men en person överlever skolskjutningen i klassrummet och det blir en kamp för Maja att övertyga rätten om att allt inte gick till som det påståtts. 


Jag blev väldigt besviken på denna serie faktiskt. Många har pratat om att denna kriminalserie på sex delar ska vara jättebra och att boken som den är baserad på är väldigt läsvärd, men på serien blev jag iallafall väldigt besviken. Det hände liksom inte så mycket. Eller iallafall inte mycket intressanta saker. Och jag va väldigt förberedd på en sjuk twist i slutet, men det kom aldrig någon. Rättsystemet fungerar absolut inte så som det gör i serien, så den blev gränsen till overklig. Jag blev besviken iallafall.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards