Videohyllan

Alla inlägg den 1 april 2019

Av D - 1 april 2019 11:32

Originaltitel: Between worlds
Regissör:
Maria Pulera
Utgivningsår:
2018
Längd:
90 min

 

Lastbilschauffören Joe har förlorat sin fru Mary och sin dotter i en hemsk brandolycka i hemmet. På en enslig motorväg träffar han Julie, ett medium som desperat ber om hans hjälp att få tillbaka sin dotter Billies förlorade själ. Dottern ligger i koma och snart visar det sig att hennes kropp har intagits av Marys själ - och att hon har ouppklarade affärer med dom levande.


Jag brukar gilla filmer med Nicolas Cage. Hans filmer brukar vara mystiska och bra, men denna film va inte bra alls. Dels så va hans roll helt sliskig och konstig. Han drack hela tiden.. även när han körde lastbil, va glad eller ledsen. Fokuset låg mycket kring hans drickande trots att det inte hade mycket med själva handlingen att göra. Även saker han gör är konstiga och fel. Det är helt enkelt en udda film som aldrig får någon riktig fart.



Av D - 1 april 2019 11:05

Originaltitel: The heartbreak kid
Regissör:
Bobby Farrelly & Peter Farrelly
Utgivningsår:
2007
Längd:
107 min

 

Eddie Cantrow är nygift med sitt livs kärlek Lila. På grund av en pressad situation inser Eddie efter tre veckors dejtande att han måste gifta sig med henne för att hon inte ska behöva flytta pga sitt jobb. Men på deras bröllopsresas tredje dag upptäcker Eddie att hans val av fru kanske inte var det allra bästa. Hon visar sig vara en mardröm och det blir inte lättare när han möter sin riktiga drömtjej på bröllopsresan. Oturligt nog är inte kvinnan i fråga hans egen hustru.

 

Nja... jag gillar Ben Stiller och brukar gilla hans filmer, men detta va ingen höjdare alls. Den va knappt rolig eller hade en vettig story. Om jag hade åkt på bröllopsresa och bränt mig så illa i solen att jag bara hade kunnat hålla mig inomhus, hade jag ändå inte låtit min nyblivna make ränna ute dagar och nätter utan att oroa mig? Tjejen i filmen bryr sig ens knappt vilket gör att filmen inte blir så trovärdig. Storyn är bara tråkig och kass. Ingen bra film alls dessa.

 

 

Av D - 1 april 2019 10:59

Originaltitel: Khumba
Regissör:
Anthony Silverston
Utgivningsår:
2013
Längd:
85 min

 

Allt är inte bara svart och vitt. Här möter vi Khumba, en ung zebra som föds med ränder på bara halva kroppen. Han blir utstött från sin skrockfulla flock som beskyller honom för att vara orsaken till den mystiska torka som har drabbat landet. Tillsammans med sina vänner beger sig Khumba ut på ett vågat uppdrag för att finna det mytomspunna vattenhål där dom första zebrorna fick sina ränder. På vägen ställs dom för en rad spännande utmaningar, men innan Khumba kan bli återförenad med sin flock måste han stå ansikte mot ansikte med den grymma leoparden i en tuff uppgörelse på savannen.


Jag brukar gilla såna här filmer, men nu för tiden stöter jag inte på så bra animerade filmer faktiskt. Detta va en okej film att titta på, men inget mer. Den påminner en del om "Lejonkungen" faktiskt fast utan dom roliga replikerna som Timon och Pumbaa brukar vräka ur sig. Filmen har rätt ointressanta karaktärer och allt detta har vi sett förrut i liknande filmer. Fungerar för barnen, men inte för mig.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards