Videohyllan

Direktlänk till inlägg 27 januari 2019

# 1059 - Get out

Av D - 27 januari 2019 10:11

Originaltitel: Get out
Regissör:
Jordan Peele
Utgivningsår:
2017
Längd:
104 min

 

När en ung svart man besöker sin vita flickväns familjegods inser han snart att hennes familj har lömska avsikter med sin inbjudan. Till en början tolkar Chris familjens överdrivet tillmötesgående sätt som ett nervöst sätt att hantera dotterns etniskt mixade förhållande. Men en rad märkliga upptäckter under helgen leder honom till en upptäckt han aldrig kunnat föreställa sig.


Jag gillade denna! Jag såg en rätt liknande film för någon vecka sen, men denna va mycket bättre! Filmen har en bra balans mellan spänning och politik. Det märks redan från början att någonting inte står rätt till - och det håller verkligen spänningen uppe. Dock tycker jag att dom kunde ha fått till slutet lite med creepy än dom fick. Spänningen byggs upp under hela vägen men den faller lite, lite i slutet. Men jag tyckte absolut att filmen va bra och dom hade gärna fått lägga till ytterliga en timma med den spännande handlingen!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 14 juli 2021 11:03

Originaltitel: Fear street part one: 1994Regissör: Leigh JaniakUtgivningsår: 2021Längd: 107 min   Vi får följa unga Deena, nydumpad och bitter. Hon bor i staden Shadyside som är känd som USA:s mördarhuvudstad eftersom det tycks ske gruvliga mord ...

Av D - 8 juli 2021 19:58

Originaltitel: Jeepers creepers 2Regissör: Victor Salva Utgivningsår: 2003 Längd: 100 min   Taggart och hans son Billy håller på att sätta ut fågelskrämmor, när dom plötsligt märker att dom inte är ensamma. En av fågelskrämmorna rätar plötsligt p...

Av D - 8 juli 2021 19:27

Originaltitel: Mary Poppins returnsRegissör: Rob Marshall Utgivningsår: 2018 Längd: 130 min   Mary Poppins är den praktiskt taget helt perfekta barnsköterskan med unika magiska färdigheter. Hon kan förvandla den tråkigaste uppgift till ett oförg...

Av D - 2 oktober 2019 12:05

Originaltitel: A simple favorRegissör: Paul FeigUtgivningsår: 2018Längd: 117 min   Stephanie - en mammabloggare - försöker avslöja sanningen bakom hennes vän Emilys plötsliga försvinnande från deras lilla stad. Stephanie får hjälp av Emilys man S...

Av D - 2 oktober 2019 11:58

Originaltitel: The Belko experimentRegissör: Greg McLeanUtgivningsår: 2016Längd: 89 min     Åttio amerikaner blir inlåsta i Belko Industries huvudkontor i Bogotá, Colombia. Skräcken sprider sig när en okänd röst utfärdar ett kommando via högtal...

Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards