Videohyllan

Direktlänk till inlägg 5 juni 2018

# 960 - The mind of a murderer

Av D - 5 juni 2018 08:46

Startade: 2015
Genre:
True crime
Säsonger:
2

 

Psykologen Michelle Ward utforskar mördares personligheter och tar reda på vad som driver dom, bland annat genom djupgående intervjuer och brottsrekonstruktioner. Hon besöker livstidssatta och dödsdömda mördare i fängelser som mördat sina fruar och till och med sina mödrar. Gärningsmännen ger sin version av vad som hände, medan Michelle har polisutredningarnas versioner samt vittnens uttalandet så hon märker snabbt om gärningsmännen talar sanning eller ej. Och då kan hon ifrågasätta hela händelsen och hoppas på förklaringar.


Detta är ännu en true-crime serie på Netflix som jag fastnade för. Och denna va verkligen bra! Här får man inte bara höra och se rekonstruktioner av själva morden, utan man får även träffa mördarna som själva berättar deras version av händelseförloppen. Jag fattar inte hur en del gärningsmän kan med att ljuga när bevisen är 100% säkra. Det är som om dom varit med om en helt annan händelse, eller fått värsta psykosen och minns en helt annan version - som dom tror är helt sanna. Det måste dock vara fruktansvärt jobbigt om man är 100% på sin version man fått genom en psykos när dom tekniska bevisen och vittnen ger 100% säkert svar på en helt annan version.

(OBS: Hittade ingen trailer - så jag lägger upp ett helt avsnitt)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 14 juli 2021 11:03

Originaltitel: Fear street part one: 1994Regissör: Leigh JaniakUtgivningsår: 2021Längd: 107 min   Vi får följa unga Deena, nydumpad och bitter. Hon bor i staden Shadyside som är känd som USA:s mördarhuvudstad eftersom det tycks ske gruvliga mord ...

Av D - 8 juli 2021 19:58

Originaltitel: Jeepers creepers 2Regissör: Victor Salva Utgivningsår: 2003 Längd: 100 min   Taggart och hans son Billy håller på att sätta ut fågelskrämmor, när dom plötsligt märker att dom inte är ensamma. En av fågelskrämmorna rätar plötsligt p...

Av D - 8 juli 2021 19:27

Originaltitel: Mary Poppins returnsRegissör: Rob Marshall Utgivningsår: 2018 Längd: 130 min   Mary Poppins är den praktiskt taget helt perfekta barnsköterskan med unika magiska färdigheter. Hon kan förvandla den tråkigaste uppgift till ett oförg...

Av D - 2 oktober 2019 12:05

Originaltitel: A simple favorRegissör: Paul FeigUtgivningsår: 2018Längd: 117 min   Stephanie - en mammabloggare - försöker avslöja sanningen bakom hennes vän Emilys plötsliga försvinnande från deras lilla stad. Stephanie får hjälp av Emilys man S...

Av D - 2 oktober 2019 11:58

Originaltitel: The Belko experimentRegissör: Greg McLeanUtgivningsår: 2016Längd: 89 min     Åttio amerikaner blir inlåsta i Belko Industries huvudkontor i Bogotá, Colombia. Skräcken sprider sig när en okänd röst utfärdar ett kommando via högtal...

Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards