Videohyllan

Alla inlägg den 3 februari 2018

Av D - 3 februari 2018 21:55

Originaltitel: Coco
Regissör:
Adrian Molina & Lee Unkrich
Utgivningsår:
2017
Längd:
105 min

 

Miguel är en ung pojke som drömmer om att bli lika bra på gitarr som sin idol Ernesto de la Cruz - Mexikos mest berömda musiker. Men Miguels familj har helt förbjudit musik i generation efter generation efter tråkiga omständigheter. Miguel trotsar förbudet, och upptäcker då ett gammalt släktmysterium vilket leder till att hans familj återförenas på ett både extraordinärt och överraskande sätt.


Denna film va verkligen över mina förväntningar! Den va skitbra! Jag älskar Disney / Pixars filmer och denna va absolut en av dom bättre animerade filmerna jag har sett det senaste. Den va väldigt rolig, spännande men även en aning sorglig. Jag älskar hur dom lägger in spanska ord i meningar som tex "Du är en loco" istället för "Du är en galning". Det gör filmen en aning roligare trots att barnen inte förstår det. För dom yngre barnen va nog handlingen lite avancerad, men eftersom den är väldigt fint gjord så fastnade min 5-åring för den också.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards