Videohyllan

Direktlänk till inlägg 12 november 2017

# 832 - The secret

Av D - 12 november 2017 14:49

Originaltitel: The secret
Regissör:
Drew Heriot
Utgivningsår:
2006
Längd:
90 min

 

I denna film uppmärksammas budskapet av det gamla kända mind-over-matter - "Du är vad du tänker". Med hänvisning till kvantfysiken hävdar sekreterna att eftersom allting är energi, även våra tankar, så kan vi genom det påverka framtiden. Man pratar mycket om Laws of attraction, att man måste tänka rätt för att få det man vill ha. "Ask, believe, receive" är The Secrets mantra. Man ska alltså göra upp en plan om vad man önskar - och fokusera positiva tankarna hela tiden på det, som i slutändan ger det resultat.


Jag vet inte riktigt om jag tror på detta. Men att försöka fokusera positiva tankar på sånt man önskar är ju bra överlag? Alla mår bra av positiva tankar. Men detta är för mig lite hokus pokus. Mycket handlar om perfekt tajming och tur här i livet. Däremot vet jag att jag sen tonår haft en önskar som har följt mig upp i vuxenlivet som har slagit in. Och det är en ganska avancerad önskan. Och faktiskt så tänkte jag mycket på den här händelsen och ville verkligen det. Och det slog in. Så vem vet?



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 14 juli 2021 11:03

Originaltitel: Fear street part one: 1994Regissör: Leigh JaniakUtgivningsår: 2021Längd: 107 min   Vi får följa unga Deena, nydumpad och bitter. Hon bor i staden Shadyside som är känd som USA:s mördarhuvudstad eftersom det tycks ske gruvliga mord ...

Av D - 8 juli 2021 19:58

Originaltitel: Jeepers creepers 2Regissör: Victor Salva Utgivningsår: 2003 Längd: 100 min   Taggart och hans son Billy håller på att sätta ut fågelskrämmor, när dom plötsligt märker att dom inte är ensamma. En av fågelskrämmorna rätar plötsligt p...

Av D - 8 juli 2021 19:27

Originaltitel: Mary Poppins returnsRegissör: Rob Marshall Utgivningsår: 2018 Längd: 130 min   Mary Poppins är den praktiskt taget helt perfekta barnsköterskan med unika magiska färdigheter. Hon kan förvandla den tråkigaste uppgift till ett oförg...

Av D - 2 oktober 2019 12:05

Originaltitel: A simple favorRegissör: Paul FeigUtgivningsår: 2018Längd: 117 min   Stephanie - en mammabloggare - försöker avslöja sanningen bakom hennes vän Emilys plötsliga försvinnande från deras lilla stad. Stephanie får hjälp av Emilys man S...

Av D - 2 oktober 2019 11:58

Originaltitel: The Belko experimentRegissör: Greg McLeanUtgivningsår: 2016Längd: 89 min     Åttio amerikaner blir inlåsta i Belko Industries huvudkontor i Bogotá, Colombia. Skräcken sprider sig när en okänd röst utfärdar ett kommando via högtal...

Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards