Videohyllan

Alla inlägg den 9 november 2017

Av D - 9 november 2017 11:59

Originaltitel: The babysitter
Regissör:
McG
Utgivningsår:
2017
Längd:
85 min

 

12-åriga Cole är galet förälskad i sin snygga barnvakt Bee. Hon är cool, snygg och underbar på alla sätt som Cole inte än. En kväll när Bee är barnvakt då hans föräldrar ska ut på middag, ser Cole det otänkbara. Till sin fasa upptäcker han att Bee är med i en satanistisk sekt som utför blodiga ritualer tillsammans med sina vänner i hans vardagsrum. Han inser snart att planen för denna sekt är att offra honom också.


Detta är en skräckkomedi, och i skräckkomedier är det verkligen den enda genren som det ä tillåtet att överdriva allting till max! Det gör ändå inte filmerna dåliga alls! Läskig är den ju inte alls, men det brukar det inte vara i denna genren utan den är mest rolig. Jag gillade den faktiskt. Mycket blod och sprängda huvuden ska man vara beredd på. Skådisarna är perfekta och handlingen är - om en aning förutsägbar - ändå ganska roande. Det läskigaste va alla jävla spindlar dom är tvugna att ha med. Det får mig att spy.



Av D - 9 november 2017 08:48

Originaltitel: Kidnap
Regissör:
Luis Prieto
Utgivningsår:
2017
Längd:
96 min

 

En lugn dag i parken blir till tragedi när Karla ser hur två personer knuffar in hennes 7-åriga son Frankie i en förfallen bil utan registreringsskyltar och kör i väg med hastig fart. Utan mobil att kontakta med, tvingas hon att ta upp jakten på egen hand. Hon får inte tappa kidnapparnas bil ur sikte, vilket är lättare sagt än gjort på motorvägar. Men med bensintanken farligt nära tom, står Karla inför svåra beslut om hon någonsin ska få se sin son igen.


Helt okej film. Även om 90% av filmen handlar om en biljakt så fångade filmen mitt intresse snabbt och den är väldigt spännande. Dock gillar jag ju inte Halle Berry som spelar Karla, men det kan man bortse ifrån. Sage Correa som spelar Karlas son Frankie gör en otroligt bra roll för sin ålder. Att ens barn ska bli kidnappad är min värsta mardröm. Fy fasiken vilken ångest man lär få och filmen i sig gör att man får ångest över hennes kidnappade son. Jag tycker att filmen är helt klart sevärd!



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards