Videohyllan

Alla inlägg den 20 september 2017

Av D - 20 september 2017 12:24

Originaltitel: Akmareul boattda
Regissör:
Kim Ji-woon
Utgivningsår:
2010
Längd:
141 min

 

När en seriemördare dödar den hemlige agenten Soo-hyuuns gravida flickvän (samt en pensionerad polischefs dotter) slår hans egna ondska tillbaka mot honom. Linjen mellan gott och ont suddas ut och Soo-hyuun ger sig ut på jakt efter en psykopatiska mördaren. Han lovar sig själv att hitta mördaren till varje pris, ävenom det betyder att han själv måste bli ett monster. Detta är början på en sadistisk katt-och-råttalek.


Detta är en mycket bra koreans film. Den är dock otroligt rå och brutal så att innehållet till och med fick klippas till för att den skulle tillåtas i hemlandet. Det ska finnas två versioner, och den kortare versionen ska vara mer brutal och innehålla mer våldsamma scener. Jag såg den längre "klippta" versionen, och förstår inte hur den andra versionen kan vara mer brutal. Men jag är sugen på att se den ändå. Även om filmen är spännande så är det vissa handlingar av huvudpersonen som får mig att fundera. Men vad hade man själv gjort om den man älskar blir mördad?



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards