Videohyllan

Alla inlägg den 4 september 2017

Av D - 4 september 2017 14:54

Originaltitel: The shortcut
Regissör:
Nicholaus Goossen
Utgivningsår:
2009
Längd:
100 min

 

Det går en genväg genom skogen som befolkningen inte gärna tar då den går över den otrevliga familjen Hartleys ägor. Av finfamiljen lever endast en gammal, sur gubbe kvar som gärna vill leva i sin ensamhet och inte ha folk som inkräktar på hans privata genvägsstig. När en klasskamrats hund försvinner bestämmer sig den nyinflyttade Derek för att utforska mysteriet dels av tristess men även för att få nya vänner. Dom gör något som dom aldrig borde ha gjort - dom beger sig till genvägen.

Detta va en high school-skräckfilm i min stil verkligen! Jag tyckte att den va spännande från början till slut! Storyn är väldigt bra och fångar intresset direkt. Slutet är ganska bra med. Jag gillar när det blir en liten "twist" i filmer. I alla dessa high school-filmer så måste det vara med dumma blondiner, särskilt i skräckfilmer vilket blir lite förutsagt vem som klarar sig och vem som dör. Men helheten va bra och underhållande!



Av D - 4 september 2017 13:24

Originaltitel: The harvesting
Regissör:
Ivan Kraljevic
Utgivningsår:
2015
Längd:
92 min

 

För att undkomma sina äktenskapliga problem reser Jake, hans fru Dinah och deras barn Steven och Michaela från staden för att tillbringa sommaren i Amish Country. Amish Country är ett samhälle där enbart folk från amishkulturen lever i. Det finns ingen elektronik och barnen blir snabbt uttråkade. Dom har blivit varnade av folk i samhället att inte gå in i skogen. Barnen blir nyfikna och gå och leker i skogen när en illvillig närvaro griper dom. Familjen upptäcker snart att dom fördes dit av en anledning. En anledning varifrån dom måste bryta sig ur så fort som möjligt.


Mycket bra film. Den är spännande och handlingen är skibra. Dock somnade jag till då och dp så jag bestämde mig för att kolla på filmen en gång till, när jag va helt vaken. Och det gjorde jag rätt i. Slutet är väl sådär egentligen och hade jag fått bestämma hade jag gjort den lite annorlunda. Men filmen i sin helhet är väldigt spännande och emellanåt väldigt ryslig.



Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards