Videohyllan

Direktlänk till inlägg 25 april 2015

# 418 - Beck - I stormens öga

Av D - 25 april 2015 08:12

Originaltitel: Beck - I stormens öga
Regissör: Harald Hamrell
Utgivningsår: 2009
Längd: 88 min

 

Ett bränt kvinnolik hittas och Säpo misstänker att Gunvald Larsson har kopplingar till mordet. Den brända kvinnan var internationellt efterspanad och ingår i en grupp miljöaktivister som utför attacker runt om i världen. Gunvald ger sig ut på egen hand för att finna kvinnans mördare samtidigt som han har Säpo i hälarna. Martin Beck får order att anhålla Gunvald och hans lojalitet mot sin kollega ställs på prov. Samtidigt upptäcker Beck miljöaktivisternas planer att slå till här i Sverige. Tillsammans med Säpo måste han försöka stoppa attacken innan katastrofen är ett faktum... 


Beck filmerna är och kommer alltid att vara mina favoriter. Martin Beck och Gunvad Larsson är verkligen kungar. Jag har sett varenda Beck film miljoner gånger, men det har varit lite dåligt med att se dom nya. Men nu ska jag se dom! Denna va som dom andra - dvs bra! Vissa är skitbra och vissa mindre bra. Denna hamnar i kategorin mellan. Gunvald ser ut som en avdankad alkis i denna. Han har ju alltid varit min ögonsten. Handlingen är ganska ointressant. Miljöaktivister som ballar ut totalt. Men historien om pojkens koppling till Gunvald gjorde mig varm om hjärtat. Men jag kan inte säga annat än att filmen faktiskt va BRA!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av D - 14 juli 2021 11:03

Originaltitel: Fear street part one: 1994Regissör: Leigh JaniakUtgivningsår: 2021Längd: 107 min   Vi får följa unga Deena, nydumpad och bitter. Hon bor i staden Shadyside som är känd som USA:s mördarhuvudstad eftersom det tycks ske gruvliga mord ...

Av D - 8 juli 2021 19:58

Originaltitel: Jeepers creepers 2Regissör: Victor Salva Utgivningsår: 2003 Längd: 100 min   Taggart och hans son Billy håller på att sätta ut fågelskrämmor, när dom plötsligt märker att dom inte är ensamma. En av fågelskrämmorna rätar plötsligt p...

Av D - 8 juli 2021 19:27

Originaltitel: Mary Poppins returnsRegissör: Rob Marshall Utgivningsår: 2018 Längd: 130 min   Mary Poppins är den praktiskt taget helt perfekta barnsköterskan med unika magiska färdigheter. Hon kan förvandla den tråkigaste uppgift till ett oförg...

Av D - 2 oktober 2019 12:05

Originaltitel: A simple favorRegissör: Paul FeigUtgivningsår: 2018Längd: 117 min   Stephanie - en mammabloggare - försöker avslöja sanningen bakom hennes vän Emilys plötsliga försvinnande från deras lilla stad. Stephanie får hjälp av Emilys man S...

Av D - 2 oktober 2019 11:58

Originaltitel: The Belko experimentRegissör: Greg McLeanUtgivningsår: 2016Längd: 89 min     Åttio amerikaner blir inlåsta i Belko Industries huvudkontor i Bogotá, Colombia. Skräcken sprider sig när en okänd röst utfärdar ett kommando via högtal...

Presentation


Vår filmblogg där vi skriver om filmer vi sett, samt våra tankar om filmen. Här får du mycket tips! :)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards